اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

زردوسبزطراوت به همراه می آورند

طراحان اغلب وقتی یک شمای رنگی خلق می کنند.درخارج ازخانه درپی الهام ازطبیعت برمی آیندزیرامردم به به طورفطری این ترکیبها راخوشایند می یابند.بادرنظرگرفتن این موردیک همنشین عالی برای زرد رنگ سبزاست.نه تنهاسبزرنگی نزدیک به آن است که بعداز زرد درطیف قرارگرفته بلکه طیف رنگ برگهاوگیاهان نیزهست ومکمل هرسبزی وگل و میوه ای رنگ زرداست.استفاده ازاین ترکیب رادرهراتاقی که نیازبه حس طراوت دارد.مثل آشپزخانه یازیرزمینی مرطوب یا اتاق زیرشیروانی مدنظرقراردهید.درمحیط هایی پرازشاخ وبرگ از زرد در روشنترین پرده ی آن استفاده کنید.نخستین جلوه ی ظاهر آن مارابه یادقدرت پرتوخورشیدبردشتهای سبزوخرم می اندازد.درایوانها ونشیمنها زردمی تواندبا بیشترین شدت با افزودن کوسنهای راه راه سفیدومشکی وجلای براق روی مبلمان به کاررود.
شایدقدرت رنگ زرد درخانه ی کوچکتان زیاده ازحدقوی به نظرآیداماآیا می خواهیدجلوه ی این مایه ی رنگی درخشان راهم داشته باشیداگرجوابتان مثبت است شروع کنیدوازاشکال وطرحهای سیاه وسفیداستفاده کنید.امادرهرحال دقت کنیدکه ترکیب ضدشلوغی راباچندعنصرخنثی تعدیل کنید.دیوارهای زرد درخشان به وسیله شومینه ی سفیدوصندلیهای روکشدارباکوسنهایی باطرح پوست حیوانات جلوه ی بیشتری یافته انددرعین حال به نطرمی رسدرنگ زرد به وسیله رنگهای گرم کفپوش چوبی پولیش دارومیزچوبی خلع سلاح شده است حتی آینه ی مصلای بالای تاقچه به وسیله یک صفحه دکوپاژ و یک رواندازطلایی تعدیل شده است.جایی که سیاه وسفیدبا اشکال پارچه های ملایم درتعادل قرارگرفته اند .ومایه ای جسورانه از رنگ زرد بارنگهای عسلی موجود درچوب به رنگی خوشایند بدل شده است هنوز هم زرد در اینجا جلوه ی خود را دارد ولی اتاق را برای ادامه زندگی رها کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
وحید پنج‌شنبه 10 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ق.ظ

بابت مطالب خوبتون تشکر میکنم. حالا میخواست یه مطلب در مورد ازدواج و عشق و ... بود صدتا نظر چرت و پرت براش میذاشتن! موفق باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد