اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

طبیعی

طبیعی 

 

دکوراسیون با مواد و مصالح طبیعی مایه ی پدیدآمدن خلوتگاهی می شودکه در زندگی امروزی برای آرامش روح اهمیت بسیار دارد. ما امروزه به صلح و آرامش درون خود ودرون محیط خود فوف العاده نیازمندیم. محیطهای پرآسایش اغلب از الگوهای ملایمی سود می جویند که از رنگهای زمین و خاک الهام گرفته اند . رنگهای مشتق از زمین مانند قهوه ایهای گرم طلاییهای شبیه به سنگ معدن یا ته رنگهای بی فروغ استخوانی و پوست تخم مرغی در آرامش بخشیدن به جو اتاق موثرند. 

 

هنگام آرایش محیط زندگی خود ازرنگهای زمینی مصالحی مانند کتان سفید نشده وپارچه های رنگ شده با رنگ مایه های طبیعی استفاده کنید . بکوشید تنوع بی پایان رنگهای زرد و نارنجی و حال و هواهایی را که به وجود می آورندکشف کنیددرجات روشن زرد ونارنجی . ورودی یا اتاق کوچک را بزرگتر نشان می دهد وبه آن درخشش می دهد وفضایی دلپذیر و خوش آمد گو به وجودمی آورد درجات عسلی تیره تر به اتاقهای بزرگ با سقفهای بلند گرما می بخشد وفضاهای بزرگ و گشوده را انسانی تر جلوه می دهد برای ایجاد یک محیط راحت و مکاشفه انگیز از رنگ قهو ه ای روشن پرغلظت استفاده کنید . برای دادن ظاهر طبیعی به فضا به دنبال وسایلی باشید که به سبک بی پیرایه ی شیکر طراحی شده اند قطعات ساخته شده ازحصیر و نی و بامبو یا مبلمان ساده ی دست ساز. 

 

فضاهای مبتنی برالگوی طبیعی یکی از پرامکانات ترین مواردبرای طراحی داخلی هستند . دیوارهای کرم در کنار کنف چوبی برای طراح داخلی همان نقشی را بازی می کند که بوم برای نقاش و سادگی کفهای ساده ی چوب صنوبر و دیوارهای نخودی مبنایی عالی برا ی شروع کار است. رنگهایی مانند قرمز شرابی و نارنجی کهربایی می توانند در قالب اشیای نرم و قابل تعویض مانند رویه ی بالشها و مبلها به کار روند. برخی اقلام فصلی نیز می توانند به دکوراسیون طبیعی گیرایی ببخشند : برای تابستان به شمعهای بسیار بزرگی فکر کنید که در سینی و بین انبوهی گوش ماهی قرار گرفته اند وبرای زمستان به گلدانی پر از خوشه های گندم یا خیزران. 

 

دکوراسیون فضاهای طبیعی 

 

الگوی رنگ مبتنی بر طلایی علاوه بر دلپذیر و آرام بودن بافت اشیا را نیز به خوبی نمایش می دهد پارچه های ظریف دستباف کفپوشهایی از الیاف طبیعی و پارچه های نخی شق و رق و صاف . برجذابیت دکوراسیون ساده می افزایند ملایمت و نرمی جلای مس وکهربا و طلا موجب پا گرفتن الگوی مبتنی بر رنگهای خاکی و زمینی می شود. آبیهای کمرنگ و بنفشهای کبود در ترکیب با نور طبیعی آفتاب به الگوی رنگی طبیعی شور و زندگی می بخشد. این رنگهای زمینی پایه ای را با بافتها و شکلها و اشیای فصلی که با ذوق و سلیفه اتان سازگار هستند هماهنگ سازید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد