اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

زرد اصلی

زرد اصلی 

 

آیا ممکن است زرد را دوست نداشت این رنگ برای ما احساسات بسیار مثبتی به همراه می آوردهنگامی که آفتاب طلوع می کندوهنگامی که درافق ناپدید می شود لبخند بر لبان ما می نشیند . تقریبا همه ما از جلوه های مختلف رنگ زرد در طبیعت عکسبرداری کرده ایم زرد رنگ سرخوشی است رنگ گرما و نور وجای شگفتی ندارد که تولیدکنندگان پارچه و کاغذ دیواری و رنگ چنین قدرت انتخاب وسیعی در دامنه ی رنگ زرد در اختیار ما می گذارند زرد چه به مقدار کم مورد استفاده قرارگیردو چه به مقدار زیاد همواره می درخشد و البته گاه ممکن است به همین علت تاثیر منفی در فضا ایجاد کند. 

 

دامنه ی رنگ زرد 

 

دامنه ی رنگ زرد از زرد مایل به سبز تا زرد لیمویی براق واز آنجا تا طلایی وبه تدریج نا ملایمترین سایه روشنهای رنگ کره در نوسان است . زردهای مایل به سبز معمولا به عنوان رنگ کمکی یا برای اشباع مبلمان هنری و فوق مدرن و اجرای یک ایده ی چشمگیر طراحی و به کار می روند. این نوع زرد را بیشتر به عنوان یک رنگ متمرکز وبرای تکمیل رنگ های دیگر در نظر بگیرید. برخی طرفداران پرشور و طرفدار مد از آن در هتلها و رستورانهای مدرن و امروزی بهره جسته اند. این رنگ کم کم جای خود را در خانه های دوستداران رنگ باز می کند. 

 

زردهای خالص تر و براق تر که ما را به یاد آلاله و مینا می اندازند بیشتر برای اتاقهای قدیمی مناسب هستندو در تضاد با چوبهای تیره و پررنگ نمای خوشایندی ایجاد می کنند . زرد اتاقها را به درخشش وامی دارد. زرد براق با سقف و قرنیز آلاتی به سفیدی برف فضایی منظم و آراسته و پرانرژی به وجود می آورد. این رنگها در آشپزخانه هانیز جایگاه قابل توجهی برای خود یافته اندو در ترکیب با گرمای اجاق و پرتوهای آفتاب سحرگاهی جو گرم و با نشاطی را پدید می آورند. 

 

درجات کم رنگ تر زرد حال و هوای فرد را از نشاط و سرزندگی به سکوت و ثبات نزدیکتر می سازند. هرچه سفید بیشتر و زرد محو تر شودآزادی عمل برای استفاده از رنگهای کمکی ومتضاد افزایش می یابد. 

 

به صحنه آوردن رنگ زرد  

 

نمی توان قاعده ای برای آنکه رنگ زرد در کدام بخش از خانه کارایی بهتری دارد ارایه کرد در حقیقت زرد رنگی است که در اتاق خواب یا در گوشه های دنج خانه به یک اندازه گیرا و خوشایند به نظر می رسدفقط باید به خاطر داشته باشید که بسته به شدت کمرنگی و پررنگی آن  حال و هوای اتاق تغییر می یابد پیش خود مجسم کنید خلوتگاهی غرق در نورعصرگاهی آفتاب در حال غروب  با یک زرد طلایی پررنگ چه شکل و ظاهری پیدا می کند . این رنگ نور طبیعی را می گیرد ودر تمام طول سال گرمای محیط را افزایش می دهد در تابستان می توانیدبا استفاده از رنگهای کمکی سردتر و انتخاب الگوی رنگی جدیدی برای روکش کوسنها و پرده ها این گرما را کنترل کنید. 

از نیروی رنگ زرد با به کاربردن  آن در آشپزخانه ورودی و راهروهای کم نور یا پستوهای کوچک ونقلی بهره ببرید. آن را با رنگهای کرم دیگر مانند قرمز نارنجی و گل بهی همراه سازیدتا بتوانید تمرکز و چشمگیری آن را کنترل کنید با استفاده از رنگهای کمکی سبز و قهوه ای می توانید حس و حال زمینی وبی تکلف و آرامتری به کتابخانه یا اتاق مطالعه تان بدهید درهر صورت برای متمایز ساختن جزییات معماری باید از ترکیبات سفید دیگرسایه روشنهای زرد و حتی سیاه کمک بگیرید. 

 

ترکیبهای مناسب برای رنگ زرد 

 

سعی کنیدنمونه های واقعی از ترکیبات زیر پیدا کنید تا بهتر به شکل همکاری آنها پی ببرید وبتوانید قوه ی تخیلتان را پروبال دهید. 

 

زرد و قرمز- زردوسبز- زردو ارغوانی- زردونارنجی- زرد و آبی -زردو صورتی -زردو بنفش روشن 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد