اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

اصول حرفه ای رنگ آمیزی ساختمان

پایگاه تبادل تجربیات استادکاران نقاش ساختمان

نارنجی بنیادین

نارنجی بنیادین 

  

گنجاندن نارنجی در الگوهای رنگی دشوار نیست چرا که با بسیاری از رنگهای دیگر سازگاری دارد . تنها چند قطره رنگ نارنجی کافی است تا میزان انرژی و روح فضا به شکل قابل توجهی دستخوش دگرگونی شوددر همان حال که این فصل را از نظر می گذرانید به فکر آن باشید که چگونه می توانید یک یا چند رنگ مایه ی نارنجی وارد الگوی رنگ خانه اتان کنید این رنگ به واسطه ی طیف زیبا و تماشایی خود می تواند ابزار تزیینی بسیار سودمندی باشد. 

 

دامنه ی رنگ نارنجی 

 

به غروب زیبای خورشید در تابستان بیندیشید تا بلافاصله دامنه ی رنگهای زیبای نارنجی را به یادآورید از پررنگترین نارنجیهای مایل به قرمز گرفته تا ملایمترین و کمرنگترین مشتقات مایل به زرد نارنجی در درجات پررنگ خود انرزی زا وگرما بخش است و در درجات کمرنگ به آرامش و صفای سپیده . نارنجی می تواند در همه ی اتاقهای خانه حضور یابدوبا مبلمان تیره و روشن سنتی به کار رود. 

 

به صحنه آوردن رنگ نارنجی 

 

شما راههای بسیاری برای استفاده از نارنجی در دکوراسیون خود در اختیار دارید چه به عنوان رنگهای فرعی و کمکی وچه به عنوان رنگ غالب در اینجا چند راه پیشنهادی ارایه می شود. نارنجی را در ارتفاع چشم در سطح زیرین کابینتهای آویزان از دیوار به کار برید تا به محوطه ای که در آن کار می کنید نور و درخشش دهد. داخل یک انباری بدون پنجره را با نارنجی سوخته رنگ کنید ورنگ کمکی زرد را به آن بیفزایید. از یکی از انواع زنده و پرشور نارنجی مایل به زرد به عنوان پس زمینه ایوان یا اتاق آفتابگیرتان استفاده کنید وبه عنوان رنگهای کمکی از سبز و طلایی یا پارچه چیت گلدار برای کوسن و روکش صندلی بهره جویید. امکان به کارگیری نارنجی در اتاق خواب یا حمام بچه ها را در نظر داشته باشید رنگهای کمکی مناسب در اینجا آبی و سبزیا صورتی و زرد هستند. پررنگترین رنگ مایه ی نارنجی را برای راهرو منتهی به زیرزمین انتخاب کنید  وزرد یا آبی را برای ستونها ونرده ها نگه دارید. برای حمامهای حوضچه دار رختکن یا اتاقهای کوچک و دنج زنانه نمونه های مختلف کمرنگترین درجات نارنجی را با آبی و سبزی به همان کمرنگی توام کنید. یکی از پاچه های نقش دار مورد مورد علاقه ی خود را انتخاب کنید و از آن به عنوان روتختی پرده یا روکش صندلی مطالعه وچارپایه ی محبوب خود استفاده کنید .نیز به این امکان بیندیشید که یک دیوار اتاق را با نارنجی تیره و سنگین وسه دیوار دیگر را با نارنجی بسیار کمرنگ رنگ آمیزی کنید. 

 

ترکیبهای مناسب برای رنگ نارنجی 

 

به یاد داشته باشید که نارنجی بسیار انعطاف پذیر و سازگار است . سعی کنید سه یا شمار بیشتری از رنگهای زیر را در پاچه ها پوششهای کف آثار هنری یا دیگر عناصر تزیینی به کاربرید.     

 

نارنجی وزرد- نارنجی و سبز- نارنجی و آبی - نارنجی و ارغوانی - نارنجی و سیاه - نارنجی و صورتی - نارنجی و قرمز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد